Error when trying to find minimum of java code with no known amount of integers -


i have make code takes in unknown amount of user input integers, finds min , max, , finding average of integers. have far.

package hw2_min_max;  import java.util.scanner;    public class hw3 {       public static void main(string[] args) {          scanner myscanner = new scanner(system.in);              system.out.println("please input first interger");         int number=0; //number store number of inputs          int i=1; //i store current iteration         int sum=0; //sum store sum of input          int x=0; //x store user input         int min=x, max=x;           number = myscanner.nextint();           if(x>=0)             while (x >= 0){             system.out.println("please input next positive interger ");             x = myscanner.nextint();             sum = sum + x;             number = number++;             if (x >= max)                 max = x;             if (x <= min)                 min =x;             i++;         }                 int average = sum/number;          system.out.println("the average " + average);           system.out.println("the minimum value " + min);         system.out.print( "and maximum value " + max);         }     } 

it runs fine , want do, condition gave end program negative number. output max comes out right, negative affects average , minimum. can't figure way minimum end program , not entered values.

there issues in code. first scanned integer value ignore in calculation. , min value 0 because 'int min = 0' did changes on code try this.

public static void main(string[] args) {    scanner myscanner = new scanner(system.in);    system.out.println("please input first integer");   int number = 0; //number store number of inputs   int sum = 0; //sum store sum of input   int x; //x store user input   int min = integer.max_value, max = 0;    x = myscanner.nextint();    while (x >= 0) {     sum = sum + x;     number++;     if (x >= max) {       max = x;     }     if (x <= min) {       min = x;     }     system.out.println("please input next positive integer ");     x = myscanner.nextint();   }    int average = sum / number;    system.out.println("the average " + average);   system.out.println("the minimum value " + min);   system.out.print("and maximum value " + max); } 

Comments

Popular posts from this blog

Is there a better way to structure post methods in Class Based Views -

performance - Why is XCHG reg, reg a 3 micro-op instruction on modern Intel architectures? -

jquery - Responsive Navbar with Sub Navbar -